Drága telefonhívás
Egy nő tett feljelentést a Rendőrkapitányságon 2019. május 23-án. Elmondta, hogy aznap egy ismeretlen személy egy mobilszolgáltató nevében felhívta őt és adategyeztetés céljából a bankkártyája adatait kérte tőle. A sértett meg is adta a kért adatokat, miután pedig rájött, hogy csalás áldozata lett, letiltatta a kártyáját. Ekkor azonban már több tízezer forint hiányzott a számlájáról.
A hasonló, bankkártyával összefüggő csalások megelőzése érdekében a rendőrség kéri, hogy fogadják meg az alábbi tanácsokat!
Soha ne adja meg bankkártya adatait telefonon!
A mobilszolgáltatók, bankok sosem kérnek telefonon bankkártya adatokat. Amennyiben erre hivatkozva telefonálnak, bontsa a hívást!
Bankkártyáját soha ne hagyja őrizetlenül!
Elvesztése esetén azonnal tiltassa le!
A PIN kód kizárólag Önre tartozik, azt ne adja át másnak, és ne helyezze el a kártyája mellett!
Az ATM kezelésénél ne fogadja el ismeretlen személy segítségét, ha bizonytalan kérje meg családtagját, ismerősét!
Bankkártyáját adja oda senkinek, a család tagjainak igényeljen társkártyát!
Állítson be vásárlási limitet!
Ha a vásárlás helyszínén nincs mobil leolvasó, személyesen vigye a kártyát a leolvasókészülékhez.
Nyilvános hozzáférésű hálózaton intézett vásárlásait követően mindig lépjen ki az alkalmazásból!
Internetes vásárlás alkalmával a kereskedők soha nem kérhetnek PIN kódot.
Ha baj van, mielőbb tiltassa le a bankkártyáját a bank ügyfélszolgálati telefonszámán!