Látványos szakaszhoz ért a új komáromi Duna-híd építése

Egyre látványosabb az új komáromi Duna-híd, amelynek építése megfelelő ütemben halad. Emellett a kedvező időjárásnak is köszönhetően januárban folytatódott a hozzá csatlakozó út kivitelezése is.

Egyre látványosabb az új komáromi Duna-híd, amelynek építése megfelelő ütemben halad. Emellett a kedvező időjárásnak is köszönhetően januárban folytatódott a hozzá csatlakozó út kivitelezése is.

Jó ütemben halad az új komáromi Duna-híd építése, amely jelentősen lerövidíti majd a szlovák-magyar teherforgalom útját. Emellett másik jelentősége, hogy tehermentesíti a meglévő komáromi Erzsébet hidat, ami a két település belvárosait köti össze. Hideg András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója a híd építésével kapcsolatban elmondta, hogy a pillérek közül a magyar oldali 1-es jelű elkészült, a 2-es jelű pillérből a legfelső rész betonozása jelenleg zajlik.

– A 3-as jelű – pilonos – támasznál, öt ütemben végzik a pillértest betonozását a szakemberek. Jelenleg négy ütem készen van, az utolsó rész betonozása a napokban megtörténik. A 3-as és 4-es támaszok között megépített ideiglenes szerelőjáromról a hídpálya tolása a szlovák oldal felé befejeződött. A kivitelező szabadszereléses technológiára váltott. Ebből a fázisból az első elem is a helyére került, így már 278 méter hosszú szakasz készen van a teljes 623 méterből – emelte ki Hideg András. Kitért arra is, hogy a pilon építése folyamatos.

A pillértest feletti részből – amely 34 elemből áll – a hatodik elem is a helyére került. A pilonelemek beemelését most már csak egyenként végzik, miután elérték azt a magasságot, ami már meghaladja a Clark Ádám úszódaru emelőmagasságát, így innentől kezdve csak a toronydaruval végzi a pilon építését a kivitelező.
A NIF kommunikációs igazgatója azt is elmondta, hogy a mederpillér alapozásánál kedvezőtlen talajrétegződésbe ütközött a kivitelező, ami hátráltatta a munkálatokat. – Azonban egyebek mellett az éjszakai műszak bevezetésével is igyekszünk gyorsítani az előrehaladást – fogalmazott Hideg András.

A híd építésével párhuzamosan januárban a kedvező időjárásnak köszönhetően folytatódott a magyar­oldali útcsatlakozás építése is, amelynek tavaly év végén egy szakaszát már átadtak a forgalomnak. Korábban egy fórumon elhangzott az is, hogy egy webkamera kihelyezésével nyomon lehet majd követni az új Duna-híd építését. Hideg András ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a webkamera a magyar és szlovák fél közötti feladatmegosztás szerint a szlovák partner feladata volt. Információik szerint egyelőre nem várható kamera felszerelése.

forrás: kemma.hu, fotó: Nagy Tamás

Olvasd el ezeket a cikkeket is!
Széchenyi 2020